بهرنگی، محمدرضا. عبدالرحیم، نوه ابراهیم ورضا، یوسف زاده اندواری (1393). ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحیه دبیران در پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم، فصلنامه علمی – پژوهشی: 1. 20-1.
حولکی، عاطفه و دیگران (1395). پیش بینی تدریس خلاقانه بر اساس ذهنیت فلسفی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه همدان.
سبزعلی جماعت، فرزانه (1391). مطالعه تأثیر ذهنیت فلسفی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان تیزهوش مقطع متوسطه استان البرز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
کوشی، زهرا و سلطانی، اصغر (1394). پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنها، فصلنامه علمی- پژوهشی: 7. 48-29.
معظمی، مجتبی و والا، رضا (1391). بررسی رابطه ذهنیت فلسفی با میزان افزایش خلاقیت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، مجله تحقیقات مدیریت آموزشی: 14، 52-37.
مهربان، اشرف (1391). رابطه تفکر خلاقانه دانشجویان کارشناسی رشته حسابداری با موفقیت تحصیلی آنها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات.
Behrangi,Mohammadreza؛Abdolrahim,Naveebrahim؛Yosefzadeandvari, Reza. (2014). Study of the relationship between the philosophical mentality of school principals and the mentality of teachers in Amol boys' secondary schools for accepting the management model of science education. Journal of New Approach in Educational Management, 1, 1-20, (in Persian).
Dewey,John. (1916). Democracy and education, New York: McMillan.
Hilgard,Ernest؛Bower,Gordon. (1975). Learning theories, Translation by Mohammadtaghi,Baraheni, Tehran: Academic Publishing Center.
Holaki,Atefeh et al. (2016). The prediction of creative teaching based on the philosophical mentality of faculty members of Hamedan University of Medical Sciences. MA thesis, Hamedan University, (in Persian).
Kooshi,Zahra؛Soltani,Asghar. (2015). The prediction of the quality of teaching staff members based on their philosophical mentality and their job motivation. Journal of Educational Research, 7, 29-48, (in Persian).
Mehraban,Ashraf. (2012). relationship between the creative thinking of undergraduate students in accounting with their academic success. Journal of Accounting and Audit Management, 9, 1-12, (in Persian).
Moazzami,Mojtaba؛Vala,Reza. (2012). Study of the relationship between philosophical mentality and creativity of Islamic Azad University of Tehran Shomal Branch. Journal of Educational Management Research, 14, 37-52, (in Persian).
Nonis؛Hudson. (2010). Performance of College Students,
Impact of Study Time and Study Habits. Journal of Education for Business, 85, 229 - 238.
Pilip G,Smith. (1894). Philosophical mentality in educational management,Teranslation by Mohammadreza,Behrangi, Tehran: Kamal Tarbiyat Publication.
Pilip G,Smith. (1965). what is Philosophy Education? U. S. A: McMillan.
Sabzalijamaat,Farzaneh. (2016). Study and the effect of philosophical mentality on the academic achievement of mathematical lessons in high school students of Alborz province. MA Thesis, Payam Noor University, (in Persian).
Wallas,G. (1926). The art of the thought. New York: Harcourt Brace.