منابع
احمدی، آمنه؛ قائمی، محمدحسین. (1397). مدیریت سود واقعی و خوانایی گزارشگری مالی. پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی، 7 (13): 45-72. https://www.arfr.ir/article_85300.html
افلاطونی، عباس؛ نوروزی، محمد. (۱۳۹۹). عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری: رویکردهای ایستا و پویا.
دانش حسابداری، ۱۱ (٤٠): 35-59.
doi: 10.22103/jak.2020.13295.2879 .
افلاطونی، عباس؛ نعمتی، مرضیه. (۱۳۹۷). نقش کیفیت گزارشگری مالی و کیفیت افشا در افزایش اعتبار تجاری: رویکرد متغیرهای ابزاری
. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، ۲۵ (۱): 1-20.
10.22059/acctgrev.2018.249054.1007787doi:
افلاطونی، عباس؛ خزایی، مهدی؛ نیکبخت، زهرا. (1401). ریسک عملیاتی، توان رقابت در بازار و سرعت دستیابی به اعتبار تجاری بهینه.
پژوهشهای حسابداری مالی، 13(4): 23-40. doi:
10.22108/far.2022.131665.1829
ایزدی نیا، ناصر؛ طاهری ، مسعود. (۱۳۹۵). بررسی رابطه بین کیفیت اطلاعات حسابداری و اعتبار تجاری.
پژوهشهای تجربی حسابداری، 5(19): 81-101. doi:
10.22051/jera.2016.2159
باقری ازغندی، ابوطالب؛ حصارزاده، رضا؛ عباسزاده، محمدرضا. (1397). خوانایی صورتهای مالی و حساسیت سرمایهگذاران به استفاده از اطلاعات حسابداری. چشمانداز مدیریت مالی، 8 (3):
87-103. magiran.com/p1926797.
خواجوی، شکرالله؛ غیوری مقدم، علی؛ حاجب، حمیدرضا. (١٤٠٠). بررسی تأثیر اعتبار تجاری بر چسبندگی هزینهها.
دانش حسابداری مالی، 8(30): 125-141.doi:
10.30479/jfak.2021.15556.2869
خوشدل، علی. (1401). بررسی تأثیر اعتبار تجاری بر همزمانی قیمت سهام. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 6(20): 610-628. https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1290.
داداشی، ایمان؛ نوروزی، محمد. (1399). بررسی اثر میانجی خوانایی گزارشگری مالی بر رابطه بین مدیریت سود و هزینه سرمایه. دانش حسابداری، 11(40): 135-157. doi: 10.22103/jak.2020.11718.2629
رضایی پیته نوعی، یاسر؛ صفری گرایلی، مهدی. (1397). خوانایی گزارشگری مالی و احتمال گزارشگری متقلبانه.
پژوهشهای حسابداری مالی، 10(38): 43-58.
10.22108/far.2019.113858.1337 doi:
صالحی، مهدی؛ قناد، مصطفی؛ به سودی، افشین. (1396). بررسی تأثیر ساختار نظام راهبری شرکتی بر اعتبار تجاری. پژوهشنامه اقتصاد و کسبوکار، 8(17): 27-39. https://journals.iau.ir/article_545787.html
کامیابی، یحیی؛ گرجیان مهلبانی، رضا. (۱۳۹۵). بررسی اثر سیاست پولی بر رابطه بین محافظهکاری حسابداری و اعتبار تجاری در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشهای حسابداری مالی، 8(۲۹): ۱-18. 10.22108/far.2016.21318 doi:
مرادی، محمد؛ کرمی ، سحر. (۱۳۹۸). تأثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه بین تأمین مالی از طریق اعتبار تجاری و ریسک سقوط قیمت سهام.
دانش حسابداری مالی، 6 (۲۳): 77-98.
10.30479/jfak.2020.11923.2571 doi:
مهدوی، رحمان؛ آذینفر، کاوه؛ داداشی، ایمان؛ برزگر، قدرتاله. (1401). بررسی تأثیر خوانایی گزارش مالی بر اعتبار تجاری با تأکید بر نقش توانایی مدیریت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی، 11(39): 195-220. https://mieaoi.ir/article-1-1199-fa.html
نوروزی، محمد؛ عباسی، ابراهیم؛ داداشی، ایمان؛ آذینفر، کاوه. (1400). مدلبندی نقش تعدیلی حاکمیت شرکتی بر رابطه بین خوانایی گزارشگری مالی و هزینه نمایندگی.
راهبرد مدیریت مالی، 9(33): 201-223. doi
: 10.22051/jfm.2019.24896.1999
References
Aflatouni, A & Nemati, M. (2017). The role of financial reporting quality and disclosure quality in increasing business credit: instrumental variables approach,
Accounting and Auditing Reviews, 25 (1): 1-20. doi:
10.22059/acctgrev.2018.249054.1007787. (In Persian)
Aflatouni, A & Norouzi, M.(2019). Factors affecting the supply and demand of commercial credit: static and dynamic approaches,
Accounting Knowledge, 11 (40): 35-59.
doi: 10.22103/jak.2020.13295.2879. (In Persian)
Ahmadi, A, & Qaemi, M. H. (2017). Real profit management and readability of financial reporting
. Applied research in financial reporting. Volume. 7(13): 45-72. doi:
10.22108/far.2022.131665.1829. (In Persian)
Aldoseri, M. M & Melegy, M. M. A. (2023). Readability of Annual Financial Reports, Information Efficiency, andStock Liquidity: Practical Guides from the Saudi Business Environment. Information Sciences Letters An International Journal. Inf. Sci. Lett. 12, No. 2, 813-821.
Bagheri Azghandi, A. T, Hesarzadeh, R & Abbaszadeh, M.R. (2017). Readability of financial statements and investors' sensitivity to the use of accounting information. Perspective of financial management, volume, 8(3): 87-103. magiran.com/p1926797. (In Persian)
Biais, B; & Gollier, C. (1997). Trade credit and credit rationing. The Review of Financial Studies, 10(4): 903-937.
Chen, C.W.; Collins, D.W.; Kravet, T.D & Mergenthaler, R.D. (2020). Financial statement comparability and the efficiency of acquisition decisions. Contemp. Account. Res. 2018, 35: 164–202.
Dadashi, I & Nowrozi, M. (2019). Investigating the mediating effect of financial reporting readability on the relationship between profit management and cost of capital. Knowledge of accounting, 11(40): 135-157. doi: 10.22103/jak.2020.11718.2629. (In Persian)
Gonçalves, A. B; Schiozer, R. F. & H. H. Sheng. (2018). Trade credit and product market power during afinancial crisis. Journal of Corporate Finance, (49): 308-323.
Hasan, M. M; & N. Alam. (2022). Asset redeployability and trade credit. International Review of Financial Analysis, 102024.
Izadinia, N. & Taheri, M. (2015). Investigating the relationship between the quality of accounting information and business credibility,
Experimental Accounting Research, 5(19): 81-101. doi:
10.22051/jera.2016.2159. (In Persian)
Khajawi, Sh; Ghiori Moghadam, A. & Hajeb. H. (2021). Investigating the effect of commercial credit on cost stickiness,
Financial Accounting Knowledge, 8(30): 125-141. doi:
10.30479/jfak.2021.15556.2869. (In Persian)
Khoshdel, A. (2022). Investigating the effect of commercial credit on stock price simultaneity. New research approaches in management and accounting. No. (84): 677-695. https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1290. (In Persian)
Luo, H. (2021). Do firms chase trade credit target? Financ. Res. Lett; 102026.
Ma, B.,
He, J.,
Yuan, H.,
Zhang, J. &
Zhang, C. (2022), "Corporate social responsibility and trade credit: the role of textual features",
Journal of Electronic Business & Digital Economics, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print.
https://doi.org/10.1108/JEBDE-07-2022-0018.
Mahdavi, R; Azinfar, K,. Brother, f,. & Barzegar, Q.A. (2022). Investigating the effect of readability of financial report on business credibility with emphasis on the role of management ability in companies admitted to Tehran Stock Exchange. Journal of Islamic Economics and Banking, 11(39): 195-220. https://mieaoi.ir/article-1-1199-fa.html. (In Persian)
Moradi M. & Karmi. S. (2018). The effect of information asymmetry on the relationship between financing through commercial credit and the risk of falling stock prices,
Financial Accounting Knowledge, 6 (23): 77-98. doi:
10.30479/jfak.2020.11923.2571. (In Persian)
Myers, S.C. & Majluf, N.S. (1984). Corporate financing and investment decisions when firms have information that investors do not have. Journal of Financial Economics, 13(2), 187-221.
Norouzi, M; Abbasi, I; Brother, f. & Azinfar, K. (2021). Modeling the moderating role of corporate governance on the relationship between the readability of financial reporting and agency fees.
Financial Management Strategy, No. 9(33): 201-223.
doi: 10.22051/jfm.2019.24896.1999. (In Persian)
Orlova, S.V. & Rao, R.P. (2018). Cash holdings speed of adjustment. International Review of Economics & Finance, 54(1): 1-14.
Pike, R; Cheng, N.S; Cravens, K. & Lamminmaki, D. (2005). “Tradecredit terms: asymmetric information and price discrimination evidence fromthree continents”, Journal of Business Finance and Accounting, Vol. 32 (5): 306-686
Platoni, A,. Khazaei, M. & Nikbakht, Z. (2022). Operational risk, ability to control the market and the speed of obtaining optimal commercial credit. Financial Accounting Research, 13(4): 23-40. (In Persian)
Rezai Peiteh, Y. & Safari Graili, M. (2017). Readability of financial reporting and possibility of fraudulent reporting.
Financial accounting research, number, 10 (38): 43-58. doi:
10.22108/far.2019.113858.1337. (In Persian)
Salehi, M,. Confectioner, M. & Beh Sodi, A. (2016). Investigating the effect of corporate governance structure on business credit, Economics and Business Research Journal, No. 8(17): 27-39. https://journals.iau.ir/article_545787.html. (In Persian)
Seifert, D; Seifert, R.W. & Protopappa-Sieke, M. (2013). Trade credit: literature review and research directions. European Journal of Operational Research, 231(2): 245-256.
Van Horen, N. (2007). Customer market power and the provision of trade credit; evidence from Eastern Europe and central Asia. Policy Research working paper, no. WPS 4284. Washington, DC: World Bank.
Kamyabi Y. & Gurjian Mahlbani. R. (2015). Investigating the effect of monetary policy on the relationship between accounting conservatism and business credit in companies listed on the Tehran Stock Exchange, Financial Accounting Research, (29): 1-18. doi: 10.22108/far.2016.21318 (In Persian).
Yun, K. (2013). Does accounting quality matter for short-term financing? Evidence from firms’ amount of trade credit. Dissertation, University of British Columbia.
Yu,
Z. (2022). Financial Report Readability and Accounting Conservatism. Marilyn Davies College of Business,
University Houston Downtown, Houston, TX 77002, USARisk Financial Manag. 15(10): 454;
https://doi.org/10.3390/jrfm15100454.