رهنمای رودپشتی، فریدون و وکیلی فرد، حمید رضا .(1388) .«تعیین اولویتها و نیازهای آموزشی محتوای دروس حسابداری از دیدگاه دانشجویان، اساتید دانشگاه، شاغلین در حرفه و ارایه الگویی مؤثر»، تحقیقات حسابداری، سال اول، شماره چهارم، ص 78-97
زیودار، زهره. (1382). «اهمیت حوزه های انتخابی دانش، مهارتها و میزان آموزش دانشگاهی برای ورود به حرفه حسابرسی»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا
کلاین، پل . (1380) . راهنمای آسان تحلیل عاملی، ترجمه صدر السادات، جلال و مینایی، اصغر سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، تهران
مجتهد زاده، ویدا و همکاران. (1389). «دانش و مهارتهای مورد نیاز برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی حسابداری، دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در حرفه و دانشجویان حسابداری»، دانش حسابداری، سال اول، شماره 1، ص 73-87
نوروش، ایرج . (1382). « بررسی فرآیند تغییر برنامه درسی و پیشنهاد برنامه درسی نوسازی شده برای دوره کارشناسی رشته های حسابداری»، فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال دهم، شماره 32، ص 21-42
نوروش، ایرج و مشایخی، بیتا.( 1384 ). «نیازها و اولویتهای آموزش حسابداری مدیریت، فاصله ادراکی بین دانشگاهیان و شاغلین در حرفه حسابداری»، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال دوازدهم، شماره 41، ص 133-161
هومن،حیدر علی . (1384). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت، تهران
Albrecht , W . and R . Sack . (2000). »Accounting Education : Charting the course through a perilous future« , Accounting Education Series 16 , Sara sota , 2L : American Accounting Association
Blazey , P ., Ashiabor H . and J . Penelope . (2008). »Stakeholder Expectation for Generic Skills in Accounting Graduates , Curriculum Mapping and Implications For Change«, Electronic copy available at : http : //ssrn.com/abstract = 1123784
Boyce , G . (1999) .»Computer – assisted Teaching and Learning in Accounting pedagogy or product« , Journal of Accounting Education , vol . 17 (1-2) , pp : 191-199
Chabrow , E , and M . Hayes . (2001) .»changes in Accounting Education In formation week« , http"//www. Information week . com / story / Iwk 20010164S0024
Ding , Yuan . (2000) .»Accounting Education in France and its Comparison with Chinese one«,
www.ideas.repec.Org /p/ ebg / heccah/ 0713. html
Edgard . B . (2011). »How Relevant Do Accountants Consider Knowledge , skills and Instructional Methods Acquired During College and Required by the profession? A Cross – Country Analysis. «
Forristal , T . (2002). »CAP Forum : The Future of Accounting Education : The Response of charted Accountant« , Canadian Accounting perspectives , vol , 1 (1) , pp : 20-22
French, G . R . .(2003). »A strategic Model for Accounting Education« , Journal of Applied Business Research , 10 (2) , 107-114
International federation of Accounts (IFAC) .(2010) .Hand book of International Education pronouncements 2010 Edition , New york , Retrieved Dec , 27 , 2010 from
http://www.ifac.org
Kaplan and cooper . (1988). »Measure costs right : Make the right decisions«, Harvard Business Review, 11 , (2)
Lin , Z . L, X . Xiong , and M . Liu . (2005). » Knowledge Base and Skill Development in Accounting Education : Evidence from china«, Journal of Accounting Education , Vol . 23 , pp : 149-169
Lin , Z . L . (2008) .»A factor Analysis on knowledge and skills Accounting , in corporating” , Advances in International Accounting , vol . 24 , pp : 110-118
Nearon , B . (2002) . »A professional argues for higher education standards«, The CPA Journal , 73 (1) , 17-22
Paisey , C . (2009) . »Developing skills via work placements in Accounting : Student and Employer views« , Accounting Forum , In press , corrected proof, Available online 11 July 2009
Regothaman , S . , A . Lavin , and T . Davies . (2007) . »Perceptions of Accounting practitioners and Educators on E-business Curriculum and web security Issues« , College Student Journal , Vol . 41 , Iss . 1 , pp : 59-69
Sundem ,G. L .(1992). Changes in Accounting Education in the united states: The Impact of the Accounting Education change In a Anyanentow, (ED) International hand book of accounting education and certification New York: pergamon press
Williams ,D.Z.(1994) .Strategies for change in Accounting Education: The Us Experience In J.O . Burns and B . E . Needles , (Eds) , Accounting education for the 21st century , vol.12, pp:207-21